Notícies<< Més notícies
Primera edició del curs de cirurgia del sòl pelvià organitzat pel CHV juntament amb la Facultat de Medicina de la UVic
Una iniciativa pionera del Consorci Hospitalari de Vic i la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic (UVic) per formar professionals en el tractament quirúrgic de la incontinència urinària.
El 30 d'abril es va realitzar a la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic la primera edició del Curs d'iniciació al tractament quirúrgic de la Incontinència Urinària, organitzat per la Unitat del Sòl Pelvià i el Grup de Simulació en Docència del Consorci Hospitalari de Vic, amb la col·laboració de la sala d'anatomia de la Facultat.
Aquest curs innovador, que utilitza pelvis de cadàver, va oferir una oportunitat única per adquirir habilitats pràctiques en un entorn segur. Va comptar amb la participació de 10 professionals provinents de diversos hospitals de Catalunya (Sant Pau, Trueta, Santa Caterina, Mataró, Campdevànol...), incloent tant residents com adjunts. La satisfacció expressada pels assistents va ser molt elevada.
El programa es va estructurar en tres parts:
- Una sessió teòrica introductòria.
- Una sessió pràctica en què cada participant va realitzar dues tècniques quirúrgiques habituals per al tractament de la incontinència urinària: la col·locació d'una banda suburetral transobturadora (TOT) i d'una banda suburetral retropúbica (TVT), així com la dissecció del lligament sacroespinós.
- Una part final d'anatomia aplicada, amb la visualització en pelvis dissecades dels principals paquets vasculonerviosos relacionats amb els espais quirúrgics d'interès.
Aquesta activitat està inclosa en el pla formatiu de la Unitat Docent Multiprofessional (UDM) d'Obstetrícia i Ginecologia del CHV, i per la seva naturalesa innovadora i l'alt impacte assistencial, s'ha obert també a participants externs, amb molt bona acollida. La demanda actual garanteix la continuïtat del curs.
Les doctores Eva Borralleras, Anna Mundó, Patricia Zarco i Susanna Vilaseca, per part del Consorci Hospitalari de Vic, i la Dra. Laia Nogué, per part de la Facultat de Medicina, ja treballen en l'organització de la segona edició, amb l'objectiu de consolidar aquest model formatiu i posicionar-se com a referents en l'àmbit.