Dues unitats docents, un únic model pedagògic

La Facultat de Medicina de la UVic-UCC ha elaborat un vídeo per donar a conèixer als estudiants el funcionament de les seves dues Unitats Docents Territorials (UDT), la de Vic i la de Manresa. 


La Facultat de Medicina disposa d'espais docents al campus Vic de la UVic-UCC i al campus Manresa de la UVic-UCC però tot i tenir dos campus s’imparteix un únic model formatiu, comú a les dues UDT. El contingut de les assignatures, el tipus de pràctiques i el professorat són els mateixos. Per donar a conèixer als estudiants l’opció que tenen de poder escollir on volen continuar el grau, si a la unitat docent territorial de Vic o a la de Manresa, la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya ha elaborat un nou vídeo, que es pot trobar al seu canal de YouTube. 

A l’audiovisual s’hi explica que durant els dos primers cursos les classes s'imparteixen a Vic però que partir del tercer curs la docència es distribueix entre els campus de Vic i Manresa. L'estudiant escull on vol continuar els seus estudis i, en funció de la seva preferència, se l’assigna a un lloc o a un altre, tenint en compte l'expedient acadèmic de l’alumne en el moment de l'elecció. Tant si els estudiants es queden a Vic com a Manresa, l'alumnat surt amb la millor preparació per poder exercir Medicina. 

Als dos campus, els estudiants poden fer tres pràctiques en centres d'aguts, sociosanitaris i d'atenció primària. Això és possible perquè a cada zona es compta amb una gran diversitat de centres col·laboradors. En el cas de Vic, els estudiants cursen les seves pràctiques clíniques als centres de la xarxa assistencial d'Osona, el Ripollès i la Garrotxa: l'Hospital Universitari de Vic, l'Hospital Sant Jaume de Manlleu, l'Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic, l'Hospital d'Olot i l'Hospital de Campdevànol, així com als centres d'Atenció Primària d'Osona de l'Institut Català de la Salut i de les EBA Vic Sud i Centelles.

Durant les pràctiques clíniques, els alumnes s'integren en el dia a dia d'un servei o unitat i aprenen les bases per fer una exploració metòdica del pacient, ordenar la seva història clínica o fer un bon judici clínic, entre d'altres. Estan acompanyats pels seus respectius col·laboradors docents i pels professionals de suport a les pràctiques, que els ajuden en el seu procés d'aprenentatge.

Tot plegat, ajuda a formar i capacitar, a través d'un model pedagògic innovador, futurs metges i metgesses. Un model que situa l'estudiant al centre de tot el procés de formació i utilitza metodologies docents com l'aprenentatge basat en casos clínics o la simulació. 

Compartir: